Meny Lukk

Lading av elbil og bruk av motorvarmer i garasjen

Lading av elbil og andre elektriske kjøretøy skal foregå med godkjent Zaptec-lader. Lading i stikkontakt er ikke tillatt.

Trenger du å lade elbil, må du bestille Zaptec-lader fra Ekeberg Elektro. Fra 1. januar 2021 er prisen 21 200,- inklusive 25% mva. pr. ladeplass (inkludert ladestasjon, montering, og knytning mot Zaptec portal og Charge 365). Prisen er uendret per januar 2022.

  • Ladeboksen er universell utformet og kan lade alle el-biler fra 6A til 32A såfremt kunde bruker egen type 2 kabel, det er mode 3 utgang på ladeboksen.
  • Ladeboksen er dynamisk og leverer til enhver tid maks strøm ut fra kapasiteten.
  • Beboer bruker enten RFID-brikke eller app på tlf. for å aktivere/administrere ladningen.
  • Strømforbruket overvåkes via appen, og knyttes opp mot Charge365
  • Med Charge365 SUPPORT håndterer Charge365 førstelinjesupport fra sluttbrukere pr telefon og epost, hverdager mellom kl 08.00 og 16.00.
  • Telefonnummer til support kommer på eget klebemerke på hver ladestasjon

Hver enkelt beboer kontakter Ekeberg Elektro som monterer ladeboksen og gjør den klar til bruk. Betalingssystemet som borettslaget har valgt for å administrere betalingssystemet er fra charge365.no

  • Tilbudet kan bli øket hvis leverandør Zaptec øker sine priser.
  • Ekeberg Elektro oppretter brukere i anlegget slik at man får tilgang via RFID-brikke/app (RFID-brikke er ikke inkludert).
  • Hver enkelt beboer sender mail direkte til renny@eelektro.no eller egil@eelektro.no hvis de ønsker å bestille dette.

Her kan du se hele tilbudet fra Ekeberg Elektro (Pdf)

Her finner du mer fakta om ladeanlegget.

Det anbefales at du monterer veggholder til ladekabel til Zaptec-laderen.

Her finner du informasjon om betalingsløsningen for Zaptec-lader.

Bruk av motorvarmer

Motorvarmer skal være tilkoblet tidsur. Det elektriske anlegget var helt nytt i 2011 med nye stikkontakter, lamper og sikringsskap. Det er 16 ampers sikringer på hver kurs slik at anlegget skal tåle motorvarmere, men kanskje ikke om alle kobler til batterilader og kupevarmer samtidig.

Koble motorvarmeren inn kun de siste timene før du skal ut å kjøre. Det må kun brukes jordede ledninger i garasjen. Unngå å legge kontakter på bakken, våte kontakter kan medføre risiko for jordingsfeil og lage problemer for alle som er koblet til same kurs. Sjekk også at kontaktpunktet på bilen er tørt og rent.

%d bloggere liker dette: